Winkels en vrijwilligers

“Ik wil de winkel bedanken voor de geweldige trouwjurk! Toen ik op zoek was naar een jurk, vond ik online mijn droomjurk en was aangenaam verrast toen ik ontdekte dat deze werd verkocht door onze collega Terre des Hommes-winkel in Alphen aan den Rijn.”

- Akkelien Huizinga uit Leeuwarden, kernlid van het winkelteam

Mijlpalen

Naast de opening van nieuwe winkels in Goes en Nijmegen vonden er in 2023 veel evenementen plaats, waaronder modeshows, markten en winkel- en vrijwilligersjubilea. Ook ontvingen twee vrijwilligers een koninklijke onderscheiding. Een speciale vermelding gaat uit naar onze winkel in Pijnacker, die in 2023 hun 40-jarig jubileum vierde. Ter gelegenheid hiervan organiseerden zij een week vol feestelijkheden. De winkel heeft in de veertig jaar van bestaan een enorme bijdrage geleverd aan de programma’s van Terre des Hommes. Ook de nieuwe winkel in Nijmegen is een succes. Het is indrukwekkend om te zien dat er al zoveel geweldige donaties zijn gegeven, zo snel na de opening van de winkel. Het nieuwe winkelconcept in deze winkel werd ook goed ontvangen.

Door heel Nederland leveren 43 Terre des Hommes’ winkels, gerund door ruim 1.700 actieve vrijwilligers, een belangrijke bijdrage aan het werk van Terre des Hommes.

Trending

Zoals blijkt uit de omzet van de winkels van Terre des Hommes, is duidelijk dat tweedehands artikelen steeds populairder worden! De discussies over de circulaire economie hebben een brede basis gevonden in onze samenleving als geheel en consumenten zijn zich bewuster van waar en van wie ze kopen.

Modeshow in Amersfoort in oktober 2023

Een erfenis uit het begin van de jaren tachtig toen werkgroepen van vrijwilligers kringloopwinkels oprichtten en hun winst schonken aan Terre des Hommes. Wij zijn enorm dankbaar voor hun zeer waardevolle bijdrage en steun aan onze organisatie.

Winkels en vrijwilligers

- Akkelien Huizinga uit Leeuwarden, kernlid van het winkelteam

Mijlpalen

Trending

Terre des Hommes

Every child deserves a safe and playful childhood. Terre des Hommes listens to children and tackles the systems that enable child exploitation. So children can flourish in a world free from exploitation.
Volledig scherm